معرفی انواع کنتور آب آپارتمانی  + خرید کنتور آب آپارتمانی

انواع کنتور آب آپارتمانی

معرفی انواع کنتور آب آپارتمانی می تواند شما را در انتخاب کنتور آب مناسب برای واحد مسکونی، اداری ، تجاری و یا حتی ویلا و سایر مصارف راهنمایی کند. امروزه با افرایش هزینه های آب، کنترل و مدیریت مصرف آب به امری مهم و ضروری تبدیل شده است. برای مدیریت مصرف آب در مرحله اول باید بدانیم آب در کدام یک از بخش ها، بیشتر مصرف می شوند. کدام واحد آب زیادی مصرف میکند. علاوه بر هدر رفتن آب توسط بعضی واحدها، سایر واحدها باید هزینه این اسراف را پرداخت کنند. به طور معمول هزینه های آب در مجتع ها به صورت تقسیم بر نفرات هر واحد می شود. احتمالا شما این موضوع را احساس کردید که در مصرف آب صرفه جویی میکنید اما تفاوتی در هزینه پرداختی بوجود نمی آید.

همانطور که در بالا گفته شد، برای اینکه بتوانیم مدیریت درستی بر مصرف و صرفه جویی در مصرف آب داشتیم باشیم، در ابتدا باید بدانیم که هر بخش یا واحد چه میزان آبی مصرف میکنند. با مشخص شدن میزان دقیق آب مصرف شده در واحدها، هر واحد باید هزینه آب را طبق آب مصرف شده پرداخت کند. این باعث می شود که هم در مصرف آب صرفه جویی کند و هم حقوق سایر واحدها ضایع نشود.

برای اندازه گیری آب مصرفی در واحدهای آپارتمانی، از کنتور آب آپارتمانی استفاده می شود. برای خرید کنتور آب آپارتمانی باید به چند نکته اساسی و مهم دقت نمایید. در بازار انواع مختلفی از کنتورهای توربینی، التراسونیک و الکترومغناطیسی مشاهده خواهید کرد. کنتور آب آپارتمانی در اندازه های مختلف و با دقت اندازه گیری مختلفی عرضه می شوند که انتخاب و خرید کنتور آب را برای شما سخت و پیچیده کند.

در ادامه به مواردی که هنگام خرید کنتور آب آپارتمانی باید به آن ها توجه داشته باشید اشاره خواهم کرد. توجه به این موارد باعث می شود که یک کنتور مناسب با نیاز خود و بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید خریداری کنید.

چرا باید از کنتور آب تفکیکی استفاده کنیم ؟ مزایا تفکیک مصرف آب واحدهای ساختمان ها را اینجا مطالعه نمایید.

سایز و اندازه کنتور آب آپارتمانی

کنتورهای آب آپارتمانی که در واحدهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده می شوند معمولا دارای قطر لوله ¾ اینچ ، ½ اینچ و یا 1 اینچ می باشند. کنتورهای بزرگتر از این سایز معمولا برای ورودی آب به مجتمع ها و یا واحدهای تجاری بزرگ مورد استفاده قرار میگرد.

دقت اندازه گیری

دقت گیری کنتور آب توربینی معمولا بین R80 و R200 می باشد. اما رایج ترین دقت اندازه گیری برای کنتورهای آب توربینی R160 می باشد. این دقت اندازه گیری در حد دهم لیتر می باشد که برای کنتور آب آپارتمانی بسیار مناسب می باشد. دقت اندازه گیری کنتورهای آب التراسونیک R250 می باشد. این دقت در حد صد لیتر می باشد که دقت بسیار بالایی برای یک کنتور آب آپارتمانی محسوب می شود.

مکانیزم کنتور آب آپارتمانی

کنتور آب آپارتمانی معمولا دو نوع مکانیزم را شامل می شوند. کنتور آب توربینی و کنتور آب الکتراسونیک. برای مصارف خانگی و آپارتمان ها معمولا از کنتورهای آب توربینی استفاده می شود. زیرا قیمت پایین ترین نسب به کنتور آب التراسونیک دارند. و برای مصارف معمولی و خانگی به صرفه تر و مناسب تر هستند.

کنتور آب مولتی جت

کنتور آب توربینی

جریان آبی که وارد کنتور می‌شود، باعث چرخش تیغه‌های توربین در داخل کنتور می‌شود. این چرخش توربین به اندازه‌گیری میزان آبی که عبور می‌کند، منجر خواهد شد.

برای خرید کنتور آب آپارتمانی و فعری با بهترین کیفیت و قیمت اینجا کلیک کنید.

کنتور آب التراسونیک

کنتور آب التراسونیک

کنتورهای آب التراسونیک برای اندازه‌گیری جریان آب از طریق ارسال و دریافت امواج صوتی با فرکانس‌های بالا (التراسونیک) به کار می‌روند.

کنتور آب هوشمند

کنتورهای هوشمند نیز عملکردی مشابه های کنتورهای معمولی دارن با این تفاوت که اطلاعات مصرف آب را یا به صورت لوکال(محلی) یا با ارسال به سرور، این اطلاعات را ذخیره میکنند. ساکنین واحدها می توانند از طریق اپلیکیشن به اطلاعات مربوط به اطلاعات مصرف آب خود دسترسی داشته باشند.

چگونه می توانیم با استفاده از کنتور آب هوشمند قبض آب را پرداخت نماییم ؟ اینجا کلیک کنید

جهت خرید انواع کنتور آب هوشمند اینجا کلیک کنید.

قابلیت های کنتور آب هوشمند سامون

کنتور آب هوشمند سامون

کنتور آب هوشمند سامون از نوع کنتور آب خشک مولتی جت و دارای دقت انداه گیری R200 می باشد. این دقت بسیار بالا و مناسبیبرای یک کنتور خانگی و آپارتمانی محسوب می شود. کنتور آب هوشمند سامون با توجه به شرایط محیط و شرایط آنتن دهی و دسترسی به اینترنت از یکی از روش های سیمکارت(GSM)، Wi-Fi و یا LoRaWAN برای اتصال به اینترنت استفاده می کند. کنتور آب هوشمند با اتصال به اینترنت اطلاعات مصرف آب را برای سرور ارسال می کند و ساکنین واحدها می توانند به اطلاعات و انواع گزارش های مصرف آب درسترسی داشته باشند. علاوه براین کنتور آب هوشمند دارای یک نمایشگر LCD نیز می باشد که امکان قرائت کنتور از رو آن فراهم می باشد.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص مزایا کنتور آب هوشمند سامون اینجا کلیک کنید

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم موارد مهمی را که هنگام خرید کنتور آب باید به آن ها توجه کرد را بیان کنیم. و در انتها کنتور آب هوشمند را به عنوان یک گزینه مناسب به شما معرفی کردیم. کنتورهای آب هوشمند سامون در ابعاد و اندازه های مختلف و برای مصارف گوناگون عرضه می شود. کنتور آب هوشمند برخلاف سایر کنتورهای آب هوشمند موجود در بازار قیمت بسیار مناسب و اقتصادی عرضه می شوند. علت تفاوت قیمت، تولید کنتور توسط شرکت دانش بنیان اپرا طراحی و تولید شده است و یک محصول ایرانی می باشد. هنگام خرید شما مستقیما از تولید کننده خرید می کنید.

شما می توانید برای خرید و سفارش انواع کنتور آب آپارتمانی و هوشمند با بهترین قیمت با بخش فروش تماس بگیرید. همچنین در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره در این خصوص دارید می توانید با شماره های زیر با ما در تماس باشید.

برای خرید محصولات و مصالح ساختمانی از جمله انواع کنتور آب هوشمند به فروشگاه اینترنتی آزو مراجعه نمایید.

021-88241113

021-76879425

اطلاعات تکمیلی تماس با ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question