جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب در زمستان

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب در زمستان

یخ زدگی لوله های آب، پمپ آب یخ زده و یا یخ زدگی کنتور آب در فصل زمستان یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانواده ها با آن مواجه هستند. این موضوع باعث ایجاد دشواری های بسیار زیادی بدلیل ایجاد هزینه های تعمیرات و رفع ترکیدگی های به ساکنین ساختمان ها خواهد شد. جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب باعث جلوگیری از خسارت های و تحمیل هزینه های زیاد به ساکنین ساختمان ها و خانواده ها خواهد شد.

در ادامه این مقاله در ابتدا به علت ترکیدگی لوله ها و جلوگیری از یخ زدگی لوله ها و کنتور آب خواهیم پرداخت. اگر جز آن دسته از خانواده هایی هستید که در مناطق سرد زندگی می کنید و نگران تردکیدگی لوله های آب و کنتور آب در زمستان هستید این مقاله برای شما تهیه شده است.

پیشگیری بهتر از درمان

با انجام چند کار ساده که هزینه مالی، زمانی یو زحمت کمتری دارد می توان از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کرد. اگر قبل از رسیدن هوای سرد و فصل زمستان اقدامات لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب را انجام دهیم از بروز خسارت هایی همچون یخ زدگی و ترکیدگی لوله های جلوگیری خواهیم کرد.

پس حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید که اقدامات پیشگیرانه را به موقع و قبل از شروع فصل سرد انجام دهید.

راهکارهای موثر برای جلوگیری از یخ زدگی لوله آب

رسیدگی به لوله های خارج ساختمان بدلیل اینکه بیشتر در معرض سرما در اولویت اول هستند.

عایق بندی لوله های آب

از مهمترین راهکارهای جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب، عایق بندی لوله های می باشد. برای انجام عایق بندی می توانید از یک لوله کش کمک بگیرید. بهترین عایق برای جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب استفاده از پشم شیشه  و عایق های لاستیکی فومی است. در سرمای زیر 10 درجه سانتی گراد، هیچ نوع عایقی به جز پشم شیشه نمی تواند مانع از یخ زدن لوله های آب در زمستان شود. شما حتی می توانید با کمک عایق پشم شیشه نشتی لوله های آب را نیز به خوبی رفع کنید.

قطع لوله آب واحد خالی

یخ زدگی لوله های آب واحدهای خالی از جمله مشکلاتی است که همیشه با آن مواجه هستیم. به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بستن و قطع لوله آب واحدهایی که مدت زیادی خالی از سکنه می باشد، یک راهکار برای جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب می باشد.

کنتور آب فرعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

راه های جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب

کنتور آب نیز بخشی از لوله کشی ساختمان می باشد. و همیشه در خطر یخ زدگی می باشد. برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب راه هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداختیم

کنتورهای آب دارای بخشی به نام حوضچه می باشند. برای جلوگیری از کنتور آب، باید برای حوضچه کنتور آب یک درب مناسب تهیه کرد. این مورد باعث جلوگیری از ورود سرما به داخل کنتور خواهد شد.

عایق بندی کنتور آب با استفاده از پشم شیشه مانند عایق بندی لوله های آب سرد و گرد راهکاری مناسب برای جلویگری از یخ زدگی کنتور آب خواهد بود.

برای خرید انواع کنتور آب، از جلمه کنتور های آپارتمانی و اصلی اینجا کلیک کنید.

هنگام یخ زگی کنتور آب چه کارهایی باید انجام داد

در بالا به راهکارها و روش های جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های آب پرداختیم. در صورتی که فراموش کرده اید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. اگر به هر دلیل لوله های آب دچار یخ زدگی شده است. میتوانید از راه های زیر برای رفع یخ زدگی استفاده نمایید.

رفع یخ زدگی لوله آب با سشوار

قبل از اینکه به راهکارهای رفع یخ زدگی لوله های آب پردازیم باید این موضوع را بیان کنیم که به هیچ عنوان بدون داشتن تجربه کافی اقدام به رفع یخ زدگی کنتور آب نکنید. و از یک لوله کش ماهر برای انجام اینکار کمک بگیرید.

هرگز از آتش و آب جوش برای رفع یخ زدگی استفاده نکنید. این موضوع باعث ترکیدگی لوله آب خواهد شد.

ابتدا باید لوله اصلی آب ساختمان و یا خانه ویلایی را ببنید و در ادامه باید محل دقیق یخ زدگی را شناسایی کنید.

از یک دستمال و یا حوله برای اینکار استفاده نمایید. حوله و یا دستمال را برروی محل یخ زدگی قرار دهید و برروی آب آب ولرم بریزید.

همچنین می توانید از سشوار برای رفع یخ زدگی لوله های استفاده نمایید.

یکی از راه های تضمین شده برای رفع یخ زدگی لوله آب استفاده از استفاده از دستگاه جوش می باشد. شما باید سیم اتصال دستگاه جوش را به لوله فلزی آب متصل کنید و به سر دیگر آن انبر جوش را وصل می کنند. با برقراری جریان برق، مقدار زیادی بار الکتریسیته از لوله یخ زده عبور کرده و باعث باز شدن یخ می شود.

ترکیدگی لوله آب

سخن پایانی

یکی از مشکلات مهم در فصل سرما یخ زدگی لوله های آب ساختمان می باشد. اگر سیستم گرمایش ساختمان با آب کار کند این مشکل بزرگتر نیز خواهد بود. در این مقاله  برای جلوگیری از یخ زدگی و همچنین رفع یخ زدگی لوله ها و کنتور آب ساختمان راهکارهایی ارائه کردیم. همانطور که در مقاله نیز ذکر کردیم، مهمترین و موثر ترین روش برای جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب و کنتور پیشگیری می باشد. مهمترین روش جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های آب نیز عایق بندی لوله های آب با استفاده از پشم شیشه می باشد.

شما می توانید انواع مصالح و لوازم ساختمان را از فروشگاه اینترنتی آزو خریداری نمایید. برای ورود به فروشگاه اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question