کنتور آب آپارتمانی 3/4 اینچ

کنتور آب آپارتمانی

کنتور آب آپارتمانی ¾ اینچ و ½ اینچ از آن دسته از کنتورهایی است که در بخش های مختلف اعم از واحدهای خانگی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار میگیرد. از کنتور آب آپارتمانی ¾ و یا ½ اینچ بیشتر به منظور تفکیک مصرف آب مورد استفاده قرار میگرد. در مجتمع هایی که یک کنتور اصلی دارند، از این کنتور آب آپارتمانی برای اندازه گیری و تفکیک مصرف آب واحد استفاده می شود. این کنتور به ساکنین امکان دسترسی به مصرف دقیق آب و تقسیم هزینه آب برااساس مصرف واقعی را فراهم میکند.
در اکثر مواقع مدیران ساختمان هزینه قبض آب را بر تعداد ساکنین واحدها تقسیم و هزینه آب مصرفی هر واحد را مشخصص میکنند. این موضوع باعث ضایع شدن حق ساکنینی که در مصرف آب صرفه جویی میکنند، می شود. همچنین استفاده از کنتور آب آپارتمانی باعث مشخص شدن میزان آب مصرفی در هر واحد به صورت دقیق می شود. و جلوی ضایع شدن حقوق ساکنین را میگیرید.
شفافیت در هزینه های پرداختی دغدغه بسیاری از ساکنین مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری می باشد.
کنتور آب آپارتمانی و فرعی شامل طیف گسترده ای از برندها، و انواع مختلفی از کنتورها می باشد.
با مراجعه به سایت ها و یا بازار متوجه این موضوع خواهید شد که تنوع در این نوع کنتور بسیار زیاد است. تولید کنندگان زیادی نیز وجود دارند که این نوع کنتورها را تولید و عرضه میکنند.
اما در این مقاله قصد دارم برای شما موارد مهمی که هنگام خرید کنتور آب آپارتمانی ¾ اینچ باید به آن ها توجه کنید را توضیح دهم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تقسیم بندی از نظر مکانیزم قرائت


کنتور آب آپارتمانی را از جنبه های مختلفی می توان تقسیم بندی کرد. اما یکی از مهمترین این موارد، تقسیم بندی از نظر مکانیزم قرائت می باشد. در مورد کنتور آب آپارتمانی مهمترین و پرکاربرترین مکانیزیم، کنتور آب توربینی و کنتور التراسونیک می باشند. این نوع کنتورها دارای تفاوت های زیادی هستند که در ادامه به هرکدام از آن ها خواهیم پرداخت.

کنتور آب مولتی جت

کنتور آب توربینی

جریان آبی که وارد کنتور می‌شود، باعث چرخش تیغه‌های توربین در داخل کنتور می‌شود. این چرخش توربین به اندازه‌گیری میزان آبی که عبور می‌کند، منجر خواهد شد.

کنتور آب التراسونیک


کنتورهای آب التراسونیک برای اندازه‌گیری جریان آب از طریق ارسال و دریافت امواج صوتی با فرکانس‌های بالا (التراسونیک) به کار می‌روند.

کنتور آب التراسونیک

قیمت کنتور آب توربینی و التراسونیک

تفاوت قیمت بین کنتور آب توربینی و کنتور آب التراسونیک بسیار زیاد است. کنتور آب توربینی بسیار ارزان تر از کنتورهای التراسونیک است. قیمت پایین تر و دقت اندازه گیری بسیار مناسب کنتور آب توربینی باعث صرفه اقتصادی بیشتر این نوع کنتور نسبت به کنتور آب التراسونیک در مصارف خانگی می باشد.

کنتورهای آب انواع مختلفی دارند و برای استفاده های گوناگون تولید و استفاده می شوند. اینجا کلیک کنید تا با نواع کنتورهای آب آشنا شوید.

دقت اندازه گیری


دقت گیری کنتور آب توربینی معمولا بین R80 و R200 می باشد. اما رایج ترین دقت اندازه گیری برای کنتورهای آب توربینی R160 می باشد. این دقت اندازه گیری در حد دهم لیتر می باشد که برای کنتور آب آپارتمانی بسیار مناسب می باشد. دقت اندازه گیری کنتورهای آب التراسونیک R250 می باشد. این دقت در حد صد لیتر می باشد که دقت بسیار بالایی برای یک کنتور آب آپارتمانی محسوب می شود.

هنگام نگارش این مقاله آبان 1402 کنتور آب ¾ اینچ توربینی حدود 700 تا 850 هزارتومان می باشد. اما کنتور آب التراسونیک قیمتی حدود 6 میلیون تا 7 میلیون می باشد.

جنس بدنه و نوع رنگ کنتور آب


در کنتور آب آپارتمانی توربینی بدلیل استفاده برای آب شرب معمولا از جنس برنج می باشد. زیرا بدنه برنجی دارای زنگ زدگی بسیار پایینی است و می توان از این نوع بدنه برای آب شرب استفاده نمود. همچنین در کنتورهای توربینی از رنگ بهداشتی اپوکسی نیز استفاده می شود. کنتورهای آب توربینی از جنس چدن نیز وجود دارد ولی بهتر است برای آب شرب از کنتور با جنس بدنه استفاده شود. در کنتورهای التراسونیک معمولا از بدنه با جنس استیل و پلاستیک و در بعضی مواقع از برنج نیز استفاده شده است. پلاستیک و استیل بدلیل اینکه اصلا دچار زنگ زدگی و حل شدن مواد بدنه در آب نمیشود از پوشش اپوکسی در آن ها استفاده نمی شود.

مزایا کنتور آب هوشمند سامون

کنتور آب آپارتمانی هوشمند

کنتورهای آب هوشمند موجود در بازار معمولا از نوع کنتورهای التراسونیک می باشند. همانطور که در بالا نیز گفته شد، قیمت کنتور آب التراسونیک در مقایسه با کنتور آب توربینی بسیار بالست. کنتور آب آپارتمانی هوشمند سامون از نوع کنتورهای توربینی می باشد. برای افزایش دقت اندازه گیری این کنتور تغییراتی در فرآیند شمارش مصرف آب صورت گرفته است. دقت اندازه گیری کنتور آب آپارتمانی هوشمند سامون R200 که دقت بسیار مناسبی است. کنتور آب هوشمند سامون علاوه بر دقت بالا در اندازه گیری آب مصرفی، اطلاعات مربوط به مصرف آب را برای سرور ارسال می کند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن و یا سایت می توانند آب مصرفی و کنتور را مدیریت و کنترل نمایند. امکان دریافت انواع گزارش ها و نمودار های مصرف هر یک از کنتورها نیز از طریق اپلیکیشن در دسترسی می باشد. کنتور آب آپارتمانی هوشمند سامون دارای یک باتری پشتیبان برای مواقع قطع برق می باشد تا در صورت قطع برق، فرآیند اندازه گیری آب مصرفی متوقف نشود. روش های دسترسی به اینترنت در این کنتور نیز با توجه به شرایط محیط می تواند یک از شبکه های GSM (سیمکارت)، WiFi و یا LoRaWAN می باشد.

استفاده از کنتور آب هوشمند مزایای بسیاری زیادی دارد که از اینجا می توانید اینجا مزایا را مطالعه نمایید.

شبکه LoRaWAN (Long Range Wide Area Network) یک فناوری ارتباطی بی‌سیم برای اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) به یک شبکه ابری یا سرور مرکزی است. با نصب یک آنتن مرکزی، دستگاه های اینترنت اشیا اطلاعات خود را از طریق آن به سرور مرکزی ارسال خواهند کرد.

در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات کامل در خصوص پروتکل ها و شبکه های رایج در اینترنت اشیا هستید، مقاله ما در خصوص رایج ترین پروتکل های اینترنت اشیا را از اینجا مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله، مزایا و معیاب استفاده از کنتور آب آپارتمانی و تفکیک آب مصرفی را توضیح دادیم. کنتورهای آپارتمانی معمولا شامل کنتورهای التراسونیک و توربینی می باشند. کنتورهای آب توربینی دقت اندازه گیری خوبی برای مصارف خانگی دارند. با توجه به قیمت بسیار بالا کنتورهای التراسونیک، استفاده از کنتورهای آب توربینی صرفه اقتصادی بیشتری دارند. تجهیز کنتورهای آب توربینی به سیستم های اینترنت اشیا و دسترسی همیشگی به اطلاعات مربوط به مصرف، این نوع کنتور را به جایگزین بسیار مناسبی برای کنتورهای آب معمولی تبدیل میکند. همچنین انتخاب و خرید کنتور آب آپارتمانی و فرعی به نیاز شما و بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید بر میگردد. شما می توانید برای خرید و سفارش انواع کنتور آب آپارتمانی و هوشمند با بهترین قیمت با بخش فروش تماس بگیرید. همچنین در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره در این خصوص دارید می توانید با شماره های زیر با ما در تماس باشید.

برای خرید محصولات و مصالح ساختمانی از جمله انواع کنتور آب هوشمند به فروشگاه اینترنتی آزو مراجعه نمایید.

021-88241113

021-76879425

اطلاعات تکمیلی تماس با ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question