مزایا استفاده از کنتور آب هوشمند بجای کنتور آب قدیمی

مزایا استفاده از کنتور آب هوشمند سامون

مزایا استفاده از کنتور آب هوشمند، بجای کنتور آب قدیمی موضوعی است که می تواند این سوال را در ذهن ما مطرح کند که چرا باید بجای استفاده از کنتورهای آب قدیمی از کنتور آب دیجیتال استفاده کنیم؟ قیمت کنتورهای آب هوشمند از کنتور های آب قدیمی بسیار بالاتر است. از این رو ممکن است خرید کنتور آب هوشمند به صرفه نباشد و شمارا از خرید این نوع کنتور منصرف کند. در این مقاله به مزایا اصلی کنتور آب هوشمند خواهیم پرداخت تا شما بتوانید کنتور آب مناسب با نیازتان را تهیه نمایید.

برای خرید انواع کنتور آب به فروشگاه اینترنتی آزو مراجعه نمایید.

کنتور های هوشمند مانند کنتورهای معمولی برای مصارف و در ابعاد مختلف مانند کشاورزی، صنعتی و خانگی تولید و در بازار موجود می باشند. کنتورهای آب خانگی معمولا در اندازه ها ½ اینچ، ¾ اینچ و یا 1 اینچ ، کنتورهای صنعتی و کشاورزی معمولا از سایز 3 اینچ تا 10 اینچ و یا حتی بالاتر موجود می باشند.

کنتورهای آب هوشمند نیز برای مصارف مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار میگیرند. پس چرا باید از کنتور آب هوشمند بجای کنتور آب معمولی استفاده کنیم ؟

در ادامه مقاله به مهمترین این نکات اشاره خواهیم کرد. شما می توانید مقاله ما در خصوص انتخاب بهترین کنتور آب متناسب با نیاز خود را از اینجا مطالعه نمایید.

دقت بالا در اندازه گیری

معمولا کنتورهای آب بدلیل بهره برداری از سیستم های الکترونیکی و انواع سنسورها برای اندازه گیری مصرف آب، از دقت بسیار بالاتری نسبت به کنتورهای معمولی و سنتی بهره می برند.

دسترسی آسوده به اطلاعات مصرف

کنتورهای آب هوشمند از فناوری های مختلف اعم از اتصال به وای فای، استفاده از سیم کارت برای ارسال اطلاعات مربوط به مصرف استفاده میکنند. از این رو شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی که شرکت های تولید کننده این نوع کنتورها در اختیار شما قرار میدهند، همیشه به میزان مصرف دسترسی داشته باشید. همچنین امکان دریافت انواع گزارش در بازه های زمانی مختلف نیز وجود خواهد داشت. این موضوع باعث مدیریت بهتر و بهینه تر برروی منابع آب توسط ساکنین و یا مدیران شبکه آب خواهد شد.

همیشه بروز باشید

با گسترش اینترنت و اینترنت اشیا، استفاده کنندگان و دستگاه های بیشتری نیز با بهره گیری از این تکنولوژی طراحی و تولید می شوند. همگی این دستگاه ها برای راحتی و صرفه جویی در زمان و هزینه، طراحی و تولید می شوند. صنعت آب و کنتور آب نیز از قاعده خارج نیست و تکنولوژی و اینترنت اشیا در این حوزه نیز ورود کرده است که نمونه های آن را می تواند در سیستم های کنترل شبکه آب که یکی مهمترین اجزا آن کنتور آب می باشد را مشاهده نمود.

مدیریت و کنترل از راه دور

در صورتی که به هر دلیل نیازمند قطع جریان آب باشید، تنها راه برای قطع جریان آب، حضور فیزیکی شما برای قطع آب می باشد. در صورتی که استفاده از کنتورهای آب هوشمند این مشکل را حل خواهند کرد. استفاده از یک شیر برقی که کنترل آن توسط کنتور آب صورت می گیرد این فرآیند قطع یا وصل آب را از راه دور فراهم میکند.

کنتور آب هوشمند سامون

کنتور آب هوشمند سامون، از نوع کنتور آب خشک می باشد و دارای دقت اندازه گیری بالایی می باشد. این کنتور برای مصارف مختلف خانگی، کشاورزی و صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلف تولید شده است. در ادامه به ویژگی ها و مزایا کنتور آب سامون اشاره کرده ایم.

کنتور آب هوشمند

انعطاف پذیری در دسترسی به اینترنت

کنتور آب هوشمند سامون با توجه شرایط محل نصب، از یکی از روش های استفاده از وای فای، سیمکارت و یا LoRaWAN برای اتصال به اینترنت بهره بگیرد.

دقت بالا در اندازه گیری

کنتور آب هوشمند سامون دارای دقت اندازه گیری بالاتری نسبت به سایر کنتورهای معمولی در بازار می باشد. کنتورهای فرعی ¾ اینچ و یا ½ اینچ هوشمند سامون دارای دقت اندازه گیری R200 می باشند.

دسترسی دائم و همیشگی به اطلاعات مصرف آب

کنتور آب هوشمند در بازه های قابل تنظیم توسط کاربر، اطلاعات مربوط به مصرف آب را برای سرور ارسال میکند. کاربر با استفاده از اپلیکیشن موبایل و یا سایت می تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. همچنین امکان مشاهده انواع نمودار های برای بازه های زمانی مختلف نیز فراهم خواهد بود.

مانیتورینگ دقیق

در صورتی که در عملکرد کنتور آب اختلالی بوجود بیاید. کنتور این مشکل را تشخیص خواهد داد. این هشدار به کاربر اطلاع رسانی خواهد شد و جزئیات آن نیز در اپلیکیشن و پنل مدیریت کنتور قابل مشاهده خواهد بود.

باتری پشتیبانی در صورت قطع برق

کنتور آب هوشمند سامون دارای یک باتری پشتیبان می باشد. وجود یک باتری پشتیبان باعث جلوگیری از توقف در فرآیند آب مصرف خواهد شد.

تولید ملی

کنتور آب هوشمند سامون یک محصول ایرانی و توسط شرکت دانش بنیان اپرا طراحی و تولید شده است.

امکان شخصی سازی کنتور

همانطور که در بالا ذکر شده، کنتور آب هوشمند سامون یک محصول کاملا ایرانی می باشد. به همین دلیل در صورتی که نیازمند ایجاد تغییرات برروی کنتورهای آب هوشمند هستید ارسال درخواست شخصی سازی این موضوع بررسی و درخواست شما اعمال خواهد شد.  به عنوان در صورتی که در منطقه ای قرار دارید که امکان تامین برق برای کنتور وجود ندارد می توانید از کنتورهای دارای باتری با طول عمر بالا استفاده نمایید.

قیمت مناسب

کنتورهای موجود در بازار معمولا قیمت بسیار بالایی دارند که ممکن است شما را از خرید این نوع کنتور منصرف کنند. کنتور آب هوشمند سامون، بدلیل این که محصول ایرانی است دارای قیمت به صرفه و بسیار پایین تری از کنتور های هوشمند مشابه در بازار می باشد.

برای خرید کنتور آب هوشمند سامون اینجا کلیک کنید.

همیشه رایگان

استفاده از اپلکیشن و یا سایت به منظور مدیریت و مانیتورینگ کنتورهای آب همواره رایگان و بدون پرداخت هزینه خواهد بود. در واقع شما فقط با پرداخت و خرید کنتور آب هوشمند می توانید به صورت رایگان از سایت و اپلیکیشن به منظور مدیریت کنتور آب هوشمند استفاده نمایید.

پشتیبانی همیشه در دسترس شماست

یکی از موضوعاتی که هنگام خرید هر نوع محصولی باید به آن توجه کرد، بحث پشیبانی، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر می باشد. کنتور آب هوشمند سامون دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی می توانید با بخش فروش و یا پشتیبانی فنی محصولات شرکت در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به مهمترین مزایا استفاده از کنتور آب هوشمند و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز برای مدیریت شبکه آب اشاره کنیم. هنگام خرید کنتور آب هوشمند به موارد بسیار زیادی از جمله دقت اندازه گیری، قیمت، پیشتیبانی و یا امکان شخصی سازی باید توجه داشته باشید. کنتور آب هوشمند سامون، دارای دقت اندازه گیری مناسب، قیمت به صرفه و دارای پیشتیبانی مناسبی می باشد. همچنین در صورت نیاز امکان شخصی سازی کنتور آب هوشمند سامون متناسب با نیاز شما نیز فراهم شده است.

برای خرید، استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره می توانید با واحد پشتیبانی شرکت در ارتباط باشید.

شماره های تماس

021-88241113

021-76879425

فرم تماس با ما: اینجا کلیک کنید

در صورتی که علاقه‌مند به مطالعه بیشتر مطالب مربوط به هوشمند سازی و اینترنت اشیا هستید، مطالب وبلاگ را از دست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question