آیا در ساختمان حق نگهداری از حیوانات را داریم؟

حیوانات خانگی
زندگی اجتماعی ما انسان ها متشکل از مجموعه قراردادها و مقررات می باشد. که به ما کمک می کند در کمال آرامش در کنار یک دیگر زندگی کنیم. نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان از موضوعاتی است که در سالیان اخیر در کشور زیاد مطرح می شود.

شرایط نگهداری حیوان در ساختمان

در هر صورت نگهداری از حیوانات در ساختمان های مسکونی نباید مشکلاتی برای شما و دیگر ساکنین ایجاد کند. بیماری بعضی از حیوانات به دلیل شباهت زیاد به بیماری انسان ها می توانند، سلامتی ساکنین را تهدید کنند. این در حالی است که بعضی از حیوانات با داشتن جثه ای کوچکی می توانند در معرض بیماری های خطرناک باشند. حتی می توانند انسان را نیز آلوده و بیمار کنند.

نگهداری حیوانات در مشاعات

نگهداری حیوانات خانگی در مشاعات ساختمان ممنوع می باشد. در صورت تخطی هریک از ساکنین، بقیه ساکنین از حق شکایت برخوردار می باشند.

نگهداری سگ در ساختمان

جدا از هزینه نگهداری حیوانات، باید به نیازهای آنها توجه کنید. زیرا سگ ها زمانی که تنها باشند ممکن است احساس ناراحتی کنند. بعد شروع به سر و صدا کنند. این جاست که همسایگان با هم متحد می شوند. تا به شما برای نگهداری سگ در واحد خود و در ساختمان اعتراض کنند. قابل توجه است که سگ ها با توجه به نژادهایی که دارند، گروهی آرام و گروهی پر سر و صدا هستند.
نگهداری سگ

نگهداری گربه در ساختمان

از بین حیوانات خانگی گربه سر و صدای کمتری نسبت به مابقی حیوانات دارد. اما ممکن است گربه نیز شیطنت هایی داشته باشد. که به همین خاطر باعث ناراحتی ساکنین شود.

در حالت کلی در قوانین قضائی نگهداری سگ و گربه به دلیل سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای همسایگان که مصداق سلب آسایش عمومی است پیگرد قانونی دارد.

نگهداری از پرندگان در ساختمان

گاهی اوقات حتی صدای پرندگان مانند کبوتر، مرغ و حتی پرندگان زینتی باعث نارضایتی همسایگان می شود. علاوه بر صدای پرندگان میتوان به بوی نامطبوعی که دارند اشاره کرد. که باعث رنجش ساکنین میشود.

نگهداری خروس در ساختمان

جالب است بدانید برخی شکایات در دادسرا بابت همین موضوع است. این حیوان علاوه بر این که باعث ناراحتی همسایه ها می شود. خودش نیز آزار می بیند. چرا که با توجه به خلقتی که دارد باید در فضای آزاد باشد. صبح ها سر و صدا به پا کند.

نحوه شکایت از همسایه بابت نگهداری حیوانات

شما می توانید در مرحله اول به صورت کاملا محترمانه با صاحب حیوان در خصوص نگهداری حیوان صحبت کنید. اگر بعد از صحبت کردن با رفتار نادرستی مواجه شدید و شرایط بهتر نشد. می توانید از راه قانونی اقدامات لازم را انجام دهید.
انواع مجازات در نظر گرفته شده:
قانون تملک

۴ دیدگاه دربارهٔ «آیا در ساختمان حق نگهداری از حیوانات را داریم؟»

  1. بازتاب: آیا از قوانین برخورد با همسایه های پر سر و صدا اطلاع دارید؟ - سامون | سامانه مدیریت ساختمان

    1. نگهداری حیوانات در خانه های ویلایی مادامی که ملکیت آن شخصی باشد و مزاحمتی به لحاظ بو و صدا نداشته باشد بلامانع است. اما چنانچه فردی از همسایگان معترض گردد، قانون ایجاد محدودیت خواهد نمود

  2. بازتاب: قوانین برخورد با همسایگان پر سر و صدا در مدیریت ساختمان و آپارتمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question