آیا ساختمان شما بیمه حوادث دارد؟

بیمه حوادث

بیمه ساختمان در برابر حوادث

حوادث هیچگاه خبر نمی کنند. زیرا ممکن است در هر زمان یک حادثه ای رخ دهد و خسارت جبران ناپذیری به انسان ها و ساختمان ها وارد کنند. با توجه به شرایط اقتصادی، ساخت دوباره خانه بسیار مشکل است. به همین دلیل بیمه کردن ساختمان ها در برابر حوادث بهترین راه حل می تواند باشد.

وظیفه مدیر ساختمان

بر اساس قانون با توجه به وظایف مدیر ساختمان، مدیر می تواند برای ساختمان بیمه حوادث تهیه کند. یعنی کل ساختمان را  در برابر حوادث بیمه کند.

هزینه پرداخت بیمه

هزینه پرداخت بیمه برعهده مدیر نمی باشد. هزینه پرداخت بیمه با تمام واحدها می باشد. هر واحد باید سهم خود را نسبت به متراژ واحدش بپردازد.

بیمه

بیمه، تعهدی بین بیمه گر و بیمه گذار می باشد. که بیمه گذار در زمان وقوع حادثه  میتواند وجهی را به عنوان خسارت دریافت کند. این مبلغ همان وجهی است که بیمه گذار برای پرداخت بیمه به بیمه گر پرداخت کرده است.

بیمه

بیمه آتش سوزی

بیمه منازل مسکونی از نوع آتش سوزی دارای زیر شاخه های متفاوتی می باشد. بیمه آتش سوزی ساختمان را در برابر حوادثی هم چون آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه می کند.

انواع شاخه های فرعی این نوع بیمه:

و…

حوادث کلی ساختمان

بیمه سیل

بیمه سیل نیز زیر شاخه بیمه آتش سوزی است. این بیمه هم مانند بیمه زلزله باید ثبت شود. شما می توانید با پرداخت هزینه ای اضافه آن را برای منازل خود خریداری کنید. و از خدمات استفاده کنید.

بیمه زلزله

یکی از مهم ترین  انواع بیمه منازل، بیمه زلزله است. با توجه به زلزله خیز بودن کشور نیاز به این نوع بیمه زیاد است. بیمه زلزله زیر شاخه فرعی بیمه آتش نشانی می باشد. برای گرفتن بیمه زلزله ابتدا باید بیمه آتش نشانی را گرفته سپس از زیر شاخه ها، زلزله را انتخاب کنید.

زلزله

بیمه ی حوادث مرتبط به سرایدار و نگهبان

به عنوان مدیر ساختمان هر فردی که در ساختمان در حال فعالیت است کارمند شما محسوب می شود. اگر حادثه ای آن ها را تهدید کند جبران آن متوجه شما خواهد بود. باید تمام غرامت حوادث پیش آماده را پرداخت کند.

بیمه آسانسور

یکی دیگر از موارد بیمه، بیمه آسانسور می باشد. آسانسور خطرناک ترین قسمت ساختمان می باشد. خطراتی مانند سقوط، پاره شدن فنر و گیر کردن در طبقات ساختمان که جان ساکنین را تهدید می کند. بیمه حوادث آسانسور هم یکی از مواردی است که جزء وظایف مدیر ساختمان حساب می شود.

۲ دیدگاه دربارهٔ «آیا ساختمان شما بیمه حوادث دارد؟»

  1. بازتاب: آیا می دانید در جلسات ساختمان به چه نکاتی باید اشاره کرد؟ - سامون | سامانه مدیریت ساختمان

  2. بازتاب: آیا قوانین استفاده از آسانسور را میدانید؟ - سامون | سامانه مدیریت ساختمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question