خانه هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

هوشمند سازی
خانه هوشمند

خانه هوشمند به این معنی است که خانه شما دارای یکسری دستگاه ها وتجهیزات هوشمند است که برای خودکارسازی وظایف خاص به وسایل شما متصل می شود و معمولاً از راه دور کنترل می شود. شما می‌توانید از یک سیستم هوشمند برای برنامه‌ریزی، تنظیم و نظارت بر سیستم امنیتی خانه و دوربین‌ها، یا کنترل وسایلی مانند روشنایی، یخچال یا تهویه مطبوع و گرمایش استفاده کنید.

تلاش شرکت دانش بنیان اپرا برآن است که خانه‌های هوشمند با قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کارآمدی بالا را طراحی وپیاده سازی نماید. هوشمند سازی لوازم و تجهیزات خانه یا محل کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی به شما امکان صرفه جویی در وقت و هزینه را میدهد.

خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟

  • هوشمند سازی خانه یا محل کار به شما این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود داشته باشید، در عین حال مواردی مانند تنظیم دما، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پنجره‌ها و تنظیم آبیاری بر اساس آب و هوا را نیز به صورت خودکار انجام می دهد.
  • در خانه هوشمند روش های متعددی در مورد مصرف انرژی ارائه شده است که می‌تواند به شما کمک کند مصرف انرژی کارآمدتری داشته باشید و همچنین به عوامل زیست‌محیطی نیز توجه داشته باشید که همان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

خانه هوشمند

آیا تجهیزات و دستگاه های هوشمند ساز به صرفه هستند؟

دستگاه‌های هوشمندساز همیشه در مصرف انرژی کارآمد نیستند، اما می‌توان از آنها به روش‌هایی استفاده کرد که به شما در صرفه‌جویی مصرف انرژی کمک کند. به عنوان مثال زمانی که لوازم خانگی هوشمند، چراغ‌ یا ترموستات هوشمند دارید میتوانید زمان و نحوه روشن شدن و عملکرد آن‌ها را کنترل کنید. بنابراین، کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود دارید و به احتمال زیاد عادات مصرف انرژی خود را تغییر خواهید داد.

آنچه برای تبدیل خانه معمولی خود به خانه هوشمند نیاز دارید عبارتند از:

  1. اتصال وای فای
  2. لوازم خانگی هوشمند یا دستگاه های هوشمند
  3. یک سیستم خانه هوشمند (HUB) برای اتصال، نظارت و کنترل این دستگاه ها
خانه هوشمند

دستگاه هوشمندساز چیست؟

دستگاه هوشمندساز به هر وسیله الکترونیکی گفته می‌شود که می‌تواند به سیستم خانه هوشمند شما متصل شود و بتواند با دستگاه‌های دیگر تعامل داشته باشد و همچنین بتواند به تنهایی تصمیم‌گیری کند. تلویزیون، اجاق گاز، سیستم های هشدار، زنگ درها، درب های پارکینگ و سیستم پخش موسیقی نمونه هایی از دستگاه های هوشمند هستند. دستگاه های هوشمند را می توان به طور جداگانه و در طول زمان خریداری کرد و تبدیل شدن خانه شما به خانه هوشمند را آسان کرد.

خانه هوشمند

سیستم خانه هوشمند چیست؟

به اصطلاح، مرکز خانه هوشمند شما است، که از طریق یک دستگاه نصب شده روی دیوار یا نرم افزار قابل دسترسی از طریق اینترنت، اطلاعات منحصر به فردی را از هر یک از دستگاه ها یا وسایل هوشمند شما جمع آوری می کند و به شما امکان می دهد همه دستگاه های خود را در یک مکان کنترل کنید.

از آنجایی که بازار خانه های هوشمند هنوز در حال ظهور هستند، چندین گزینه مختلف برای سیستم های خانه هوشمند یا هاب اتوماسیون خانگی وجود دارد که اکثر آنها فقط با سیستم های خاص دیگر سازگار هستند—بنابراین قبل از خرید حتماً از سازگاری آن ها با سایر دستگاه های خود اطمینان حال نمایید.

چگونه خانه خود را به خانه هوشمند تبدیل کنید؟

  1. وای فای خود را ارتقا دهید از آنجایی که همه دستگاه‌های هوشمند از اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، باید مطمئن شوید که مودم WiFi شما قابلیت به کارگیری در محیط مورد نظر را برای هوشمند سازی داشته باشد.
  2. نیازهای خود را شناسایی کنید. مشخص کنید که از یک خانه هوشمند چه انتظاراتی دارید و به دنبال چه چیزی هستید.

برای راهنمایی و مشاوره تخصصی می توانید با همراهان خود در شرکت دانش بنیان اپرا در تماس باشید.

چند ایده برای اجرای خانه هوشمند

به اطراف خود در محیط زندگی و کار نگاه کنید که اکنون چه دستگاه‌هایی دارید که می‌توانند هوشمند شوند، بهتر است بپرسید «چه چیزی را نمی‌توان به یک دستگاه هوشمند تبدیل کرد؟»

خانه خود را با قفل های هوشمند ایمن نگه دارید. برای باز و بسته کردن قفل درب از راه دور، قفل سنتی خود را با یک قفل هوشمند جایگزین کنید. بررسی کنید که بعد از اینکه قبلاً آنجا را ترک کردید، در را قفل کرده‌اید. همچین سابقه تردد افراد را نگه دارید.

نظارت بر خانه را با استفاده از دستگاه های هشدار دهنده هوشمند. بسیاری از دستگاه های خانه هوشمند می توانند از راه دور به شما در مورد مسائل ایمنی یا امنیتی هشدار دهند. از همان جا می توانید از نشتی مطلع شوید. باز ماندن درب خانه یا پارکینگ را بررسی کنید. از انتشار دود، گاز و سایر موارد مشابه آگاهی یابید. افرادی که زنگ خانه شما را به صدا در می آورند شناسایی کنید. یا در مورد وسایل برقی که به برق مانده اند، هشدار دریافت کنید. پس از آن اقدامات صحیح را از همان جا کنترل و مدیریت نمایید.

مدیریت دما و صرفه جویی در مصرف انرژی

مدیریت دما و صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از ترموستات های هوشمند. یک ترموستات هوشمند می تواند عادات شما را یاد بگیرد و به طور خودکار دما را براساس برنامه منحصر به فرد شما تنظیم کند. همچنین به شما امکان می دهد به صورت دستی و از راه دور دما را از طریق یک برنامه تنظیم کنید.

کارهای خود را با وسایل هوشمند ساده کنید. تلویزیون‌های هوشمند، ماشین‌های ظرفشویی، یخچال‌ها و ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن همگی امکان دسترسی و کنترل از راه دور را فراهم می‌کنند. این وسایل می‌توانند اطلاعات مربوط به هر دستگاه را به شما هشدار دهند. برای نمونه ماشین لباسشویی شما می تواند تشخیص دهد که مصرف انرژی در منطقه شما چه زمانی کمتر است و در این مدت روشن می شود.

کنترل روشنایی با استفاده از لامپ های هوشمند. چراغ های هوشمند به شما این امکان را می دهند که نور هر اتاق خانه را از طریق دستگاه تلفن همراه خود کنترل کنید. آیا کودک هفت ساله شما فراموش کرده است که چراغ های آشپزخانه را خاموش کند؟ می توانید این کار را در مسیر مدرسه با استفاده تلفن همراه خود انجام دهید. یا چراغ‌ خانه یا محل کار را به شکلی برنامه ریزی کنید که در زمان‌های تعیین‌شده روشن و خاموش شوند. یا دیگر نگران روشن ماندن آن ها هنگام خروج نباشید.

برای هوشمندسازی منزل و محل کار خود با ما در تماس باشید.

برای مشاهده محصولات هوشمند سازی کلیک نمایید.

۲ دیدگاه دربارهٔ «خانه هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟»

  1. بازتاب: هوشمند سازی ساختمان - مدیر ساختمان سامون

  2. بازتاب: افزایش امنیت خانه و محل کار - مدیر ساختمان سامون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question