کنتور آب هوشمند: تکنولوژی ارزان قیمت با عملکرد برتر

کنتور آب ارزان

هنگامی که به کنتور آب هوشمند ارزان قیمت فکر می‌کنیم، ممکن است تصور کنیم که کیفیت و عملکرد آن به دلیل قیمت مناسب پایین و نامناسب باشد. با مراجعه به بازار و جستجو در فروشگاه های اینترنتی متوجه تنوع بسیار زیاد کنتور آب شده اید. کنتور هایی که با برندهای مختلف و در ابعاد و اندازه های مختلف و همچنین با تکنولوژی های مختلف در بازار عرضه می شوند. یکی از مهمترین چالش های استفاده از تکنولوژی های روز قیمت بالای آنها می باشد. بدلیل قیمت بالای کنتورهای هوشمند، معمولا ترجیح میدهیم از همان کنتورهای سنتی و قدیمی با استفاده از روش های سنتی قرائت کنتور استفاده کنیم. در این مقاله میخواهم محصولی را به شما معرفی کنم. که علاوه بر کیفیت بالا و بهره مندی از تکنولوژی روز، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. در صورتی که قصد خرید کنتور آب را دارید مقاله ما را از دست ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع کنتور آب فرعی اینجا کلیک کنید.

بهترین کنتور آب هوشمند

انواع کنتور آب هوشمند

در ابتدا قصد دارم انواع کنتور آب هوشمند را از نظر تکنولوژی به شما معرفی کنم. به طور کلی کنتورهای آب هوشمند به چند دسته اصلی تقسیم می شود. از جمله آن‌ها می‌توان به کنتورهای آب هوشمند التراسونیک، الکترومغناطیسی و مولتی جت اشاره کرد. کنتورهای التراسونیک و الکترومغناطیسی قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با کنتور آب مولتی جت دارند. البته کنتورهای آب الترسونیک و الکترومغناطیسی دارای دقت اندازه گیری بسیار بالاتری نسبت به کنتورهای مولتی جت هستند. اما مسئله اینجاست که این میزان از دقت اندازه گیری در اکثر مواقع لازم و ضروری نیست. یعنی شما با خرید کنتورهای آب التراسونیک و الکترومغناطیسی دقت اندازه گیری ای را بدست می آورید که شاید به آن احتیاج نداشته باشد. کنتور های مورد استفاده در آپارتمان ها، مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری از نوع کنتور های مکانیکی سنگل جت یا مولتی جت می باشد. استفاده شرکت های آب و فاضلاب نشانگر دقت مناسب این نوع کنتورهاست.

کنتور آب هوشمند سامون با توجه به شرایط محیط از یکی از پروتکل های Wi-Fi ، سیمکارت(GSM) و LoRaWAN برای ارسال اطلاعات مربوط به آب مصرفی استفاده میکند.

کنتور آب هوشمند چگونه کار میکند

عملکرد برتر کنتور آب هوشمند سامون

همانطور که در بالا اشاره شد، انواع مختلفی از کنتور آب هوشمند در بازار موجود است. یکی از آنها، کنتور آب هوشمند سامون می باشد که از دقت بسیار بالایی در اندازه‌گیری مصرف آب برخوردار است. این دقت در اندازه‌گیری به مدیریت بهتر مصرف آب کمک می‌کند و به کاهش هدررفت آب کمک می‌کند. علاوه بر این، کنتورهای آب هوشمند سامون از انواع شبکه‌های ارتباطی مختلف از جمله وای‌فای، سیمکارت، GSM و LoRAWAN پشتیبانی می‌کنند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد که از کنتورهای آب هوشمند در هر جایی و در هر زمانی استفاده کنند.

اگه میخواهید بدانید چگونه میتوان با استفاده کنتور آب هوشمند سامون می توان هزینه آب مصرفی را کاهش داد اینجا کلیک کنید.

مزایای مدیریت از راه دور

یکی از معضلات استفاده از کنتورهای آب سنتی، نحوه قرائت این نوع میزان مصرف آب می باشد. قرائت به این شکل است که مامورین یا مدیران شبکه برای اطلاع از میزان مصرف، باید به صورت حضوری شمارنده میزان مصرف را مشاهده و ثبت نمایند. در صورتی که کنتور آب هوشمند سامون علاوه بر دارا بودن یک LCD که نشانگر میزان مصرف است، امکان مشاهده میزان مصرف به صورت آنلاین و از راه دور را فراهم کرده است. کنتور آب هوشمند سامون امکان اتصال به اینترنت را از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌کند. این ویژگی به مدیران شبکه آب اجازه می‌دهد تا به راحتی اطلاعات مربوط به مصرف آب را به مرکزی ارسال کنند. این اطلاعات به مدیران کمک می‌کند تا جریان آب را در صورت لزوم قطع یا وصل کنند. کاربران نیز می‌توانند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر اطلاعات مربوط به مصرف آب خود را مشاهده، مدیریت و کنترل کنند.

چگونه میتوانیم با چند ترفند ساده هزینه آب مصرفی را کاهش داد؟ اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

کنتور آب هوشمند سامون نمونه‌ای از تکنولوژی ارزان قیمت با عملکرد برتر است. این دستگاه‌ها با دقت بالا در اندازه‌گیری مصرف آب، امکان اتصال به اینترنت و مدیریت از راه دور را ارائه می‌دهند. با توجه به این ویژگی‌ها، کنتورهای آب هوشمند سامون می‌توانند به بهبود مدیریت منابع آب و کاهش هدررفت آب کمک کنند. این تکنولوژی باعث می‌شود تا مصرف کنندگان و مدیران شبکه آب به صورت هوشمندتری با مصرف آب خود مدیریت کنند.

جامع ترین راهنمای خرید کنتور آب را از اینجا مطالعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات، هزینه نصب و راه اندازی کنتور آب هوشمند در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی میتوانید با استفاده از شماره های تماس زیر با کارشناسان ما در تماس باشید

شماره های تماس

021-88241113

021-76879425

فرم تماس با ما: اینجا کلیک کنید

در صورتی که علاقه‌مند به مطالعه بیشتر مطالب مربوط به هوشمند سازی و اینترنت اشیا هستید، مطالب وبلاگ را از دست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question