پرداخت مبلغ شارژ ساختمان بر عهده مالک است یا مستاجر ؟

پرداخت شارژ

شارژ ساختمان چیست؟

شارژ ساختمان مبلغی است که به صورت ماهانه ساکنین ساختمان پرداخت می کنند. جهت برطرف کردن نیازهای عمومی ساختمان رفع یکسری مشکلات از قبیل خرابی وسایل عمومی مانند:

  • تعمیر آسانسور و موتورخانه
  • تعمیر ایزوگام پشت بام
  • نظافت فضاهای عمومی و مشاعات
  • حقوق و مزایا سرایدار یا نگهبان و یا باغبان
  • هزینه های قبض های مشترک آپارتمان

می باشد.

تعیین شارژ

روش تعیین شارژ بستگی به نظر ساکنان و اعضای هیئت مدیره دارد. در بعضی از آپارتمان ها ممکن است بر اساس تعداد نفرات در هر واحد میزان شارژ را مشخص کنند و یا بدون توجه به تعداد نفرات، هر واحد میزان شارژ ثابتی داشته باشد.

تمامی اعضا ساختمان باید هرماه هزینه شارژ را کامل پرداخت کنند و کسی نمیتواند به یک سری از دلایل مثل عدم استفاده از آسانسور،خالی بودن واحد و هزینه تعمییر آسانسور را پرداخت نکند. باید سهم مبلغ شارژ خود را به صورت کامل پرداخت کند.

پرداخت مبلغ شارژ ساختمان بر عهده مالک است یا مستاجر؟

در این خصوص باید در زمانی که قرارداد بین مالک  مستاجر تنظیم تنظیم میشود مشخص شود. بهتر میباشد که قبل از تنظیم اجاره‌نامه، در مورد نحوه پرداخت شارژ به توافق برسند.

  • گر طبق قرارداد بین مالک و مستاجر، قرار باشد پرداخت شارژ به عهده مالک باشد و مالک از پرداخت مبلغ ممانعت کند، مستأجر نیز می‌تواند شارژ را از مبلغ قابل پرداخت اجاره پرداخت کند.
  • اگر طبق طبق قرارداد بین مالک و مستاجر پرداخت شارژ به عهده مستاجر باشد و مستاجر از پرداخت ممانعت کند، مدیر ساختمان میتواند جهت دریافت شارژ ماهانه هم به مستاجر و هم مالک مراجعه حضوری کند.

۴ دیدگاه دربارهٔ «پرداخت مبلغ شارژ ساختمان بر عهده مالک است یا مستاجر ؟»

  1. بازتاب: در صوت عدم پرداخت شارژ ، چه پیامدهایی دارد ؟ - سامون | سامانه مدیریت ساختمان

    1. اگر از کنتورهای سامون یا درایور درب پارکینگ سامون استفاده می کنید، یک توافق نامه داخلی تنظیم و به امضای سایرین برسانید. سپس می توانید بدهکاران یا معوقع های زیاد را از بهره بردن از تردد پارکینگ و آب ساختمان محروم کنید.
      در غیر این صورت می توانید به از طریق ارسال اظهارنامه قانونی و سپس اقدام حقوقی نمایید.
      البته در ساختمان اجماع اهالی و طرح در جلسات ساختمان کارساز تر خواهد بود

  2. بازتاب: در صوت عدم پرداخت شارژ ، چه پیامدهایی دارد ؟ - سامون | سامانه مدیریت ساختمان

    1. شارژ ساختمان اگر شارژ هزینه های جاری باشد در صورت عدم توافق اولیه، بر عهده مستاجر می باشد. و هزینه های زیر ساختی . تعمیرات اساسی و یا بهینه سازی و افزودن امکانات بر عهده مالک می باشد.(مواد و کالاهای مصرفی مانند سوخت و لامپ و …مصرفی می باشد)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
question